Jun 1, 2009

Tun AAB jadi mangsa komplot UMNO

Align Center
Mantan PM Tun AAB

Kekalahan BN/UMNO pada banyak negeri di semenanjung pada PRU12 yang lepas telah di pertangungjawabkan kepada kelemahan PM nya. Lantas dengan itu ramai pemimpin2 tertinggi UMNO mahu PM berundur untuk selamatkan UMNO.

Malangnya, selepas PM berundur, BN/UMNO masih menerima 5 kekalahan dalam 6 PRK yang telah di adakan. BN/UMNO cuma menang 1 kawasan iaitu di Batang Ai. Walaupun PKR buat kali pertama bertanding di Batang AI telah mendapat lebih 2000 undi. Sepatutnya PKR hilang wang pertaruhannya.

Persoalan nya, adakah benar Tun AAB penyebab BN/UMNO lemah? Mengapa Tun AAB dipaksa berundur? Inilah persoalan penting yang perlu dijawab oleh UMNO.

Sepatutnya, pengganti Tun AAB mesti lah pemimpin yang lebih hebat dan lebih bersih dari nya. Kerana ini akan menyakin kan lebih ramai rakyat kembali menyokong BN/UMNO. Jika penggantinya lebih kurang sama sahaja ianya tidak akan memberi apa2 makna kepada peralehan kuasa itu. Mungkin ianya akan menambah parah kan lagi kedudukan BN/UMNO.

TPM telah memberi amaran, UMNO cuma ada masa dua sahaja lagi untuk di pulihkan. Bolehkan UMNO dipulihkan dalam masa dua tahun ini?

Jika UMNO masih mengunakan cara lama - berjanji ini dan itu, memberi disini dan disana - ianya tidak akan dapat memuloihkan UMNO. Rakyat sudah lali dengan cara umpanan UMNO ini.

Manik Urai akan menjadi satu lagi gelanggang ujian bagi UMNO. Jika UMNO kalah, ia akan memberi alasan bahawa Manik Urai 'kubu kuat' PAS. Jika UMNO menang sorak nya akan bergema begini : 'UMNO masih kuat dan diterima rakyat'.

3 comments:

acoi2005 said...

korang umno bn xyah la antar calon masok bertanding kat Manik Urai...bak kate PM lu membazir je n permainan politik...korang umno bn x bertanding barulah pilihanraya rase aman...x menyusahkan polis

Jejak Tuah said...

Betul..Betul..Betul.. Banyak Betul!

BN kan penakut! dekat penanti dah terbukti bhw PKR ni hebat! BN jgn bertanding, kalo bertanding menyusahkan rakyat! rakyat nak kena undi pulak! nak senang x yah adakan pilihanraya. betul tak acoi2005?. sistem ni kan ke sistem tinggalan penjajah. kenapa nak diikut sistem tinggalan penjajah ni. ini semua boneka penjajah. bebaskan penjajah.

yg paling berani adalah Brother Anwar Bin Ibrahim. tunjuk perasaan dah buat. dah masuk penjara. dah kena fitnah. dah kena sumpah. pemimpin yg mcm ni yg malaysia perlu ada. pemimpin yg berjiwa kental. yg x luak apa2 walau apapun yg dilakukan keatasnya.

reformasi!reformasi!reformasi!

Anonymous said...

Gua caya UMNO/BN tersungkur mapus keras....hilang wang pertaruhan. Yg untung org berpura-pura...dpat duit free dr peminpin BN yg bodor